3 Şubat 2016

Türkiye'nin Sesi



Günümüz kitle iletişim araçları arasında evet artık televizyon ilk sıraları bırakıyor ve yerini interaktif ve sanal sosyal medya alanları alıyor. Ama televizyon kültürü, halen toplumsal arınmanın, popüler kültürün, gösteri kültürünün bir parçası... Son yıllarda yükselişe geçen Acun medyası da bunun halen diri olduğunun en büyük kanıtlarından. Televizyon kanalı satın alacak kadar yükselişe geçmesi ve bu endüstrinin yürütücü ayaklarından biri olması ne kadar iddialı olduğunu göstermeye yetiyor. Acun, internet üzerinden propaganda yapmıyor da halen televizyon kültürü üzerinden gidiyorsa, popüler alan demek ki halen o diye haber gelmiştir ona.

Girizgahın ardından asıl konuya gelecek olursak; konu O Ses Türkiye yarışması.. Evet, çocuklar 3 yaşını doldurunca eve televizyon aldık ve izliyoruz. Kalkıp da her gün belgesel izliyoruz, caz dinliyoruz deyip entel artistliği yapacak değilim. Okuyoruz da, dinliyoruz da, izliyoruz da kitle iletişim araçlarını ve bireysel sanatsal edebi araçları.. Haberler yerine çizgi film açık oluyor çocuklar uyanıkken.. Reality programı izlemek de bazen, iş çıkışı kafaları boşaltmak için iyi geliyor açıkçası.. Bu sene bana mı öyle geldi bilmiyorum, O Ses yarışması gerçekten çok renkliydi. Kübalılar, Şili'liler gelip Commandante Che Guevara mı demedi, Karadenizliler gelip Kazım Koyuncu mu söylemedi, Ağrılılar gelip Neşet Ertaşlar mı söylemedi, Kazak anne gelip Linkin Park mı söylemedi.. Bu sene de evet Ahmet Kayalar ve Türkçe Rap de eksik olmadı.. Türkiye'nin kalbinden sesler geldi geçti kendilerini ifade ettiler, kısıtlanmadan şarkılarını söylediler.. Genelde de tüm bu Halkların Kardeşliği insanlarını Gökhan ve Hakan'dan oluşan Athena grubunun ekibinde gördüm..

Bu bir şov farkındayız tabi ki, belki roller var, sermaye üzerinden girdaplar dönüyor. Ama ben yine de bu kadar çok sesli bir profil gördüğüm için duygulanmadım desem yalan olur. Bu tabi Acun medyasının başarısı değil. Türkiye topraklarının çoksesli çok renkli yapısının başarısı!
Geçen sene Ahmet Kaya söyleyen çok başarılı adının Kaya Aslantepe olduğunu hatırladığım yarışmacı elenerek, Azeri Elnur seçildiğinden; oyların gerçek güvenilirlikte olduğundan bu sene pek emin değildim. Ama bu sene cici kız Türkan olsun, rapçi Tankurt olsun tarzıyla kibarlığıyla naif yarışmacılar olarak son ana kadar gelince, içimden hayret dedim bu sene güzel gidiyor.. Aziz de enteresan bir arkadaşımızdı, lgbt tarzından dolayı saygıyla eyvallah ama Hadise'yi birinci yaptırıcam diye fazla şova kaptırdı sanki kendini. Velhasıl kelam; favorimiz baştan beri Emre idi... İlk performansını sergilediğini hatırlıyorum da; Duman şarkısı söyleyerek beğenilmişti, ama Gökhan'ın "sanki sende başka birşeyler var" demesi üzerine "abi aslında Ahmet Aslan türküsü söyleyecektim" diyerek içindeki bastırılmamış duygularla tekrar sahne almıştı ve kalbimizi kazanmıştı.

Batmanlı olan Emre, ailesinin duruşuyla, her performansta giydiği farklı örgü el emeği kazaklarıyla, ince tizli ses çıkışlarını türkülere katmasıyla, gitarıyla sazıyla hem rock müziği, hem türküleri orijinal yorumlayan içimizden biriydi gerçekten. Yok kızlara aşık, yok ağlıyor içimizi bayıyor demişler bazı yorumlarda ama bunlar her zamanki sanal trollerin moral bozucu üç beş provakasyonu.. Artık takmamayı öğreniyoruz.


Yandaş medyanın böylesine yüksek bütçeli, muhalif seslere kapıları kapalı sistem kanallarında, bu sene böyle renkli Türkiye topraklarının seslerini izlemek ve onların televizyon üzerinden de olsa halkla buluşmasını sahiplenmek beni şaşırttı. Yarışma formatının insanları yarıştırması tabi ki hoş değil sistemsel algı gereği ama en azından yarışmacılar kendi tercihleriyle bunu bilerek geliyorsa bizle buluşmaları açısından ayrı bir yanı var. Gerçekten de Yunus Emre'ye benzettikleri Emre arkadaşımızın seçilmiş olması, bizim de sesimizin halen kazanabildiğini, yarışma kültürünün de ötesinde duruşuyla türkülerin şarkıların görünür olabildiğinin bir göstergesi. Emre'nin de dediği gibi "ben hiçbirşey yapmadım, sadece içimden geçenleri söyledim..." Yaşasın halkların kardeşliği ve sesleri!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder