17 Şubat 2012

Altın günleri ikea'ya düşerse..

Çocuklar yok, rahat koltuklar yok, kısır börek yok,
sadece İsveç kokulu altın günleri var:)
Postmodern zamanlardayız.. Eskiden kısırlı börekli günler yapılırdı anneannelerimizin evlerinde. Çocuklar koltuklarda uyurdu. Altınlar yastık altı yapılır, yuvayı dişi kuş yapardı.. Geçenlerde haftasonu gündüz gittiğimiz ikea'da yanıbaşımızda ilginç bir kare yaşandı. 4 masanın birleştirilmesiyle yanyana oturan 10-12 teyze önce kalabalık görüntüleriyle dikkatimi çekti. Ardından aralarından birinin para topladığını fark ettim ve böylece gün yaptıklarını anladım.


Vay be dedim günler artık ikea'da yapılabiliyormuş. Kesinlikle garipsediğim için değil; sadece o İsveç market ortamında gün yapılması beni şaşırttığı için yazıyorum. Çocuklar yok, rahat koltuklar yok. kısır börek yok, sadece İsveç kokulu altın günleri var:)
Tam bu duruma alışmışken, aralarından kalkan bir teyze beni bir kez daha dumura uğrattı. Teyze "Çay almaya gidiyorum" diyerek kalktı, tamam. Ama eline baktığımda durumun ne kadar "İsveç" olabileceğini bir kez daha düşündüm: Elinde, evinden getirdiği kristal ince belli bir çay bardağı tutuyordu! Resmen evinden kendi geleneksel bardağını getirmişti. Yani ikea'da gün yapılabilir, tavuklu ya da soslu ilginç köfteler yenebilir, sallama poşet çay içilebilir ama kendi bardağıyla! Bardağım olmadan asla! :)
Bu durumu ağzım açık sindirmeye çalışırken, Alkım geldi ve şaşkınlığımın nedenini sordu, kendime gelip durumu anlatınca hemen bu anı fotoğrafla belgele dedi ama maalesef teyze çoktan yerine geçmişti. Sadece yukarda gördüğünüz toplu masa hallerini çekebildim. Belki siz ayırt edip o bardağı hissedebilirsiniz..
İşte geriye akıllara yerleşen kristal bardakta içilen sallama poşet çaydan oluşan Türk-İsveç ortak yapımı ironik bir altın (ya da dolar!) günü kaldı:)